Acordare despăgubiri pentru deteriorarea electrocasnicelor
Utilizatorul are dreptul să primească despăgubiri pentru daune materiale produse ca urmare a nerespectării de către operatorul de distribuție a indicatorilor de performanță privind continuitatea alimentării cu energie electrică și calitatea tehnică a energiei electrice distribuite, stabiliți în Standardul de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, precum și ca urmare a întreruperilor datorate unor erori în operarea rețelelor electrice ale operatorului de distribuție.
Despăgubirea se calculează la nivelul prejudiciului suferit și se plătește de către Furnizor în baza contractului de furnizare energie electrică urmând a fi recuperată de acesta de la operatorul de distribuție în baza contractului de rețea, dacă în urma investigației efectuate de către operatorul de distribuție și Furnizor se constată existența prejudiciului și culpa operatorului de distribuție.
Furnizorul de energie poate acorda despăgubiri atunci când deteriorarea aparaturii electrocasnice a intervenit în urma unor evenimente din culpa operatorului de rețea. Despăgubirile pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice se acordă clientului final dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:
- pentru locul de consum unde s-a produs evenimentul există încheiat contract de furnizare a energiei electrice cu clientul final;
- clientul final a solicitat în scris acordarea despăgubirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data apariției supratensiunii accidentale.
În cererea de despăgubire se vor menționa cel puțin următoarele informații:
- numele titularului contractului de furnizare;
- adresa locului de consum;
- date de contact (telefon, e-mail);
- data la care a avut loc evenimentul care a produs deteriorarea receptoarelor electrocasnice/data luării la cunoștință a producerii evenimentului;
- valoarea estimată a prejudiciului provocat prin deteriorarea receptoarelor electrocasnice.
Furnizorul de energie, după primirea cererii de despăgubire din partea clientului final și dacă sunt îndeplinite condițiile enumerate mai sus, va solicita operatorului de rețea analiza incidentului reclamat. Ulterior, operatorul de rețea va înștiința furnizorul cu privire la acordarea/neacordarea despăgubirilor, urmând ca în următoarele 3 zile lucrătoare să îți transmitem răspunsul.
Dacă ești îndreptățit să primești despăgubiri, în termen de 60 de zile lucrătoare trebuie să prezinți furnizorului documentele justificative în vederea calculării despăgubirilor, precum și modalitatea de acordare a sumei stabilite pentru despăgubire (virament bancar sau mandat poștal).
Procesul de acordare despăgubiri este reglementat prin Ordinul ANRE nr. 177/2015 pentru aprobarea Procedurii privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de reţea.
Solicitarea de despăgubire poate fi transmisă prin orice canal de comunicare scris.
Descarcă: Acordarea despăgubirilor clienților